Jóga

Lektorka jógy Jana

S jógou jako fyzickým cvičením jsem se poprvé setkala v 17 letech prostřednictvím knih André van Lysebetha. V průběhu let jsem se k ní vracela, neboť mi pomáhala řešit bolesti zad způsobené skoliózou. Intenzivně a soustavně se jógou zabývám od r. 2010. Na své jógové cestě jsem praktikovala bikram a hot jógu, hatha jógu, později také jin jógu a gravid jógu (kterou také již několik let učím).  Postupem let jsem se ve své osobní praxi propracovala ke stylu Core Strength Vinyasa® Yoga. Stále se snažím vzdělávat v oblasti jógy, zdravého pohybu a anatomie, relaxačních technik a terapie, osobního rozvoje. Pravidelné skupinové lekce vedu od r. 2016. Nabízím také individuální lekce a konzultace na simplyyoga.cz. 

Jóga v SKBU je zaměřena hlavně na vnímání svého těla. V hodinách se zaměřujeme na posílení a protažení svalů celého těla, svalů kolem páteře, na posílení hlubokého stabilizačního systému a tím udržení pružné a zdravé páteře. Pomocí meditace a dechových cvičení se zklidní i naše stále aktivní mysl a my můžeme společně nacházet klid a harmonii.


Vaše lektorka Jana

 

časté otázky

Pro všechny! Lekce navštěvují studentky, pracující, těhotné, senioři – každou pozici lze modifikovat dle zdravotního stavu a momentálních dispozic. Každý člověk je jiný, proto není žádoucí se při józe porovnávat či dokonce soutěžit.
Jóga je ucelený systém zahrnující cvičení těla (ásany), dechové techniky (pránajáma), relaxaci, koncentraci a meditaci. Naučíte se lépe vnímat své tělo, dech a mysl. Díky pozicím těla (statickým a dynamickým) a dechu uvolníte napětí, posílíte svaly a zlepšíte mobilitu kloubů. Jóga ale nepracuje pouze s fyzickým tělem (svaly, šlachy, klouby). Díky ásánám stimulujeme vnitřní orgány, žlázy s vnitřní sekrecí, ale také energetická centra (čakry), pracujeme s emocemi a energií našeho těla prostřednictvím dechu (pránajáma).
Žádné! Lekci může navštěvovat opravdu kdokoli bez ohledu na věk, tělesnou zdatnost či vytrvalost. Jógová praxe je úžasná pro všechny – ať už máte nějaký zdravotní problém nebo omezení, chcete se jen tak trochu protáhnout, posílit nebo prostě zklidnit mysl, odbourat stres a napětí. Začít s jógou lze v jakémkoli věku
Lekce začíná zklidněním, krátkým dechovým cvičením. Po krátkém protažení a rozhýbání těla následují jógové sekvence s konkrétním zaměřením. Důraz je kladen na anatomicky optimální (zdravé) provedení pozic a soustředění se na dech. Dostatek prostoru je věnován individuálním modifikacím pozic a sebe-korekci. Závěrem se opět zklidníme a přejdeme do relaxace.
Na lekci je vhodné pohodlné oblečení (např. legíny a triko). Podložky na cvičení a bločky jsou k dispozici v sále.
Důležitá je především pravidelnost. Ideální jógová praxe je každodenní, alespoň několik minut. Jedna vedená lekce týdně může být dostačující.

Hatha Yoga Teacher Training RYT 200 hr (MŠMT, Yoga Alliance)

Yin Yoga Teacher Training 10 hr (Yoga Alliance) – Angela Jervis Reed (Kanada)

Yoga Therapy Training Modul I 20 hr (Yoga Alliance) – Arsha Yoga Gurukulam Trust (Indie) 

Meditační techniky IAM®

Jóga v těhotenství systémem A. Smékalové; Dětská jóga; Ashtanga jóga (MŠMT, FISAF International)

KGHypnobirthing© Teacher Training (Anglie)

Rebozo masáž – Anna Kohutová

Gravidjóga a jóga po porodu pro lektory – Petra Bzirská, Nela Anna Perglová

Yoga School Underground – Dalibor Štědroňský

Meditační výcvik Being Blissful Meditation© – Dr. Omanand Guriji (Indie)

Certified Yoga Shred® Instructor 40 hr (Yoga Alliance) – Sadie Nardini (USA)

Core Strength Vinyasa® Yoga – Inspired Teacher 40 hr (Yoga Alliance) – Sadie Nardini et al (USA)

Transformational Core Strength Anatomy Training 10 hr – Sadie Nardini et al (USA)

 

ceník

jednotlivý vstup

PERMANENTKA

na 10 vstupů

1 300 Kč